Koulutuskalenteri

Tulevia koulutuksia
 

Chattibotti – tee itsellesi uuttera apulainen nettiin 8.-9.10.2019 (Otava)

Joko tunnet Chattibotin - digitaalisen yleismiesjantusen ja jokapaikanhöylän, joka väsymättä auttaa, neuvoo, ohjaa ja opastaa 24/7? Sinullakin voisi olla sellainen.

Chattibotit ovat nopeasti yleistyvä tapa tarjota reaaliaikaista ja vuorovaikutteista neuvontaa, ohjausta ja asiakaspalvelun tukea internetissä. Helppokäyttöiset chattibotit vastaavat väsymättä samoihin kysymyksiin 24/7 ja tarvittaessa ohjaavat käyttäjää sopivalle ihmisneuvojalle.

Käyttötarkoituksesta riippuen chattibotti esimerkiksi voi vapauttaa työntekijöiden aikaa laadullisempaan työskentelyyn, antaa käyttäjälle mahdollisuuden omatahtiseen etenemiseen, tarjota tukea virka-ajan ulkopuolella, kannustaa käyttäjää omaehtoiseen pohdiskeluun tai avustaa sopivan tuotteen tai palvelun valinnassa.

Koulutus johdattaa sinut koko suunnittelu- ja toteutusprosessin läpi ideasta toimivaksi chattibotiksi. Voit myöhemmin jatkojalostaa ja laajentaa omaa chattibottiasi taitojesi karttuessa.

Kurssin chattibotit toteutetaan Landbot-alustan ilmaisversiolla ja se edellyttää toimivaa sähköpostiosoitetta. Landbot on tällä hetkellä bottialustoista helppokäyttöisin ja tehokkain. Landbotin perusteiden oppiminen ja oman tekemisen aloittaminen vie keskimäärin 30-60 minuuttia. Muun muassa Akavan Uraguru sekä monet Otavian Nettilukion opetus- ja ohjausbotit on toteutettu Landbotilla.

Chattiboteista on hyötyä esimerkiksi seuraavissa käyttötarkoituksissa:

- asiakaspalvelun ja neuvonnan tuki 24/7

- rutiiniluonteisiin kysymyksiin vastaaminen (mm.  ITC-tuki, helpdesk-toiminnot)

- staattisen nettisisältöjen muuttaminen vuorovaikutteisiksi

- hiljaisen tiedon näkyväksi tekeminen ja dokumentointi

- taitotaso- ja soveltuvuustestit sekä suositukset

- tapahtuma- ja koulutusmarkkinointi ja dokumentaatio

- tuote-esittely ja asiakaskontaktien kerääminen

- ongelman rajaaminen ja ohjaus eteenpäin (mm. terveydenhuollon esiarviointi)

- etäopiskelu, nuoriso-ohjaus, seurakuntatoiminta

- yhdistys- ja seuratoiminta.

Koulutus sopii erityisesti henkilölle, joka

- työskentelee markkinointiviestinnässä tai asiakaspalvelussa

- suunnittelee tai toteuttaa opetusta, opinto-ohjausta ja muuta koulutusta

- kehittää tai tutkii uusia digivuorovaikutustapoja

Koulutus on suunnattu ensisijaisesti julkishallinnon ja yleishyödyllisten organisaatioiden työntekijöille, mutta antaa lähtökohdat myös liiketoiminnallisten bottien suunnitteluun, kuten tuotteen/palvelun esittely ja myynti. Kurssilla ei kuitenkaan käsitellä kaupallisten chattibottien bisnesmalleja tai ansaintalogiikoita.

Chattibotti sellaisenaan ei takaa vielä valtaisia käyttäjämääriä. Siitä on viestittävä muun organisaatioviestinnän tapaan omassa www-palvelussa, sosiaalisessa mediassa yms. Lähtökohtana on, että kurssille osallistujalla tai hänen organisaatiollaan on valmiudet digitaaliseen markkinointiviestintään ja viestinnän levittämiseen oman chattibotin käyttäjäryhmien tietoisuuteen ja saataville.

Kurssin teemasta voi katsoa ennakkoon YouTube-johdantovideon (25 minuuttia) sekä tutustua chattibottien toimintaan esimerkkibottien avulla. Näiden pohjalta on helpompi arvioida, voisivatko chattibotit olla tukemassa omia viestinnän ja asiakaspalvelun tarpeita.

Johdanto -video

https://youtu.be/HvLsGmEDR5A

Akavan Uraguru työelämän neuvontaan

https://www.akava.fi/tyoelama/uraguru

Chattibotti -kurssin esittelybotti

https://landbot.io/u/H-168160-FIBTTA8NK3XK7CKS/index.html

Koulutukseen sisältyy kurssin aihepiiriin johdatteleva ennakkotehtävä, joka lähetetään ilmoittautuneille ilmoittautumisajan päätyttyä.

Ajankohta

ti-ke 8.-9.10.2019 klo 10–17

Paikka

Otavan Opisto, Otavantie 2B, 50670 Otava (Mikkeli)

Kurssiaikataulu

tiistai 8.102019. klo 10-17
keskiviikko 9.10. klo 10-17

Kouluttaja

Kurssin kouluttajana toimii Kari A. Hintikka. Kari on koordinoinut kaksi vuotta Otavian Nettilukion Santra -chattibotti -hanketta, ylläpitää suomenkielistä bottiaiheista blogia ja on perustanut facebookiin chattibotti-ryhmän, jossa on tällä hetkellä 70 jäsentä. Kari perehtynyt pitkäjänteisesti yhteiskunnan digitalisaatioprosessiin ja ollut toteuttamassa digitalisaatiota muun muassa tietoyhteiskunnan Kehittämiskeskus TIEKEssä, Lapin ja Jyväskylän yliopistoissa ja SanomaWSOYssa. Tällä hetkellä hän työskentelee Otavian konsepti- ja käytettävyyssuunnittelijana sekä tulevaisuuden ennakoijana.

Hinta

Koulutuksen hinta on 245€ / hlö (sis. koulutus) Huom! majoitus ja ruokailut erikseen.

Ruokailut ja majoittuminen

Otavan Opistolla on ruokailumahdollisuus kurssin aikana (noin 5 € / ateria). Varaathan ruokailut ilmoittautumisen yhteydessä.

Tiedustele majoittumismahdollisuutta ilmoittautumisen yhteydessä (1hh/50€/hlö/yö tai 2hh/25€/hlö/yö, sis. aamiainen)

Lisätietoja

kurssit@otavanopisto.fi, p. 044 794 3565

Ilmoittautuminen

Kurssille ilmoittaudutaan 24.9.2019 mennessä ilmoittautumislomakkeella

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova ja ilmoittautumisen yhteydessä veloitamme varausmaksun (50€/ilmoittautuminen), jota ei palauteta. Varausmaksu palautetaan ainoastaan siinä tapauksessa, että Otavan Opisto joutuu peruuttamaan kurssin.

Ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen 24.9.2019 tapahtuneesta peruuttamisesta/kurssilta poisjäännistä veloitamme puolet jäljellä olevasta kurssimaksusta.

Mikäli osallistuja ei peruuta osallistumistaan ja/tai jättää osallistumatta kurssille tai koulutukseen, veloitamme koko jäljellä olevan kurssimaksun.

Pidätämme oikeudet muutoksiin.

  • Paikka:

    Otavan Opisto, Otavantie 2B, 50670 Otava (MIkkeli)

Tagit: chatti, botti, asiakaspalvelu, difitaalinen, viestintä

Tulevia koulutuksia


Tulevia koulutuksia

Lyhytkurssit
 


Kesäkurssit
 

<

>

Ma
Ti
Ke
To
Pe
La
Su